Sonntag, 28. Juni 2015

Zanim kupię krem......



Witajcie serdecznie!

Dzisiaj chciałabym Wam napisać parę słów o tym, czym kieruję się wybierając kremy, sera czy maski do codziennej pielęgnacji twarzy. Planowałam wprawdzie inny temat, ale rozpisałam się i wyszło jak wyszło:)


Czym kierować się wybierając kosmetyki typu krem, serum, maska?

  1. Decydując się na dany kosmetyk w pierwszej kolejności kieruję się potrzebami mojej skóry. Źle dobrany produkt może przysporzyć więcej szkody niż pożytku. Jeśli nie potrafimy same ocenić naszego typu skóry, warto wybrać się do zaufanej kosmetyczki lub kosmetologa. Mój typ skóry to skóra mieszana z tendencją do przesuszania się zwłaszcza w zimie, z tendencją do przebarwień - które są pod kontrolą. W ostatnim czasie pod wpływem hormonów pojawiły się drobne prześwitujące przez skórę naczynka, po porodzie będę walczyć - dam Wam znać jak i z jakim efektem:)
  2.  Pora roku. W okresie wiosenno-wakacyjnym zdecydowanie wolę produkty lekkie typu żel, serum. Na jesień i zimę wybieram kosmetyki mające bardziej treściwą konsystencję.
  3.  Czytam opinie jak kosmetyk który sobie upatrzyłam sprawdził się u innych. Nie wszystko jednak co zostało napisane biorę pod uwagę. To, że kogoś kosmetyk uczulił nie znaczy, że mnie też. To, że ktoś po użyciu próbek stwierdza, że krem nie działa - nie jest dla mnie opinią. Bardziej kieruję się cechami samego produktu: czyli jak się wchłania, jak pachnie, jak się rozprowadza,  jakie ktoś ma odczucia po zużyciu całego, pełnowymiarowego opakowania. 
  4. Zastanawiam się jakie są moje oczekiwania odnośnie danego produktu, na jakie efekty liczę. Nie można wymagać od seum przeciwzmarszczkowego, że: będzie świetną bazą pod makijaż, że wygładzi nam skórę ze zmarszczek, rozszerzonych por, że usunie przebarwienia, naczynka, wszelkie inne niedoskonałości skóry, sprawi, że będziemy bardziej szczęśliwe a nasze problemy znikną. Nasze oczekiwania powinny być realne:)
  5.  Może się również zdarzyć, że kosmetyk nie jest w stanie poradzić sobie z naszym problemem. Warto wtedy udać się do gabinetu dermatologa, niż wydawać pieniądze na kosmetyki, które i tak się nie sprawdzą. Przykładem mogą być np. teleangiektazje, czyli zmiany naczyniowe określane jako „pajączki” lub „popękane” naczynia krwionośne. Kosmetyki w przypadku takich problemów mają działanie kojące, łagodzące, wzmacniające naczynka - działanie profilaktyczne. Natomiast trwałe zmiany usuniemy dopiero np. laserem u dermatologa.
  6. Aby produkt zadziałal musimy go systematycznie stosować przed dłuższy okres. Stosując jakiś czas temu kosmetyk na przebarwienia, pierwsze efekty dostrzegłam po ok 3-4 miesiącach. W przypadku kremu pod oczy po 2 miesiącach.
    Kosmetyk to tylko kosmetyk, to nie lek który ma zadziałać w ciągu 24h, dnia, czy tygodnia.
    Jeśli oczekujemy natychmiastowych efektów - najlepiej wybrać się do gabinetu medycyny estetycznej, a w przypadku cudów - do najbliższej parafi.
  7. Jestem krytyczna. To, że krem ma ładne opakowanie, piękną historię nie ma żadnego znaczenia dla skóry. Inteligentne kosmetyki nie istnieją - inteligentny to jest producent, który inteligentnie produkt zareklamuje i skutecznie sprzeda. Lifting bez skalpela, wygładzenie niczym botoks, krem ze złotem lub który odmładza o 10 lat w 4 tygodnie? - czysta reklama. 
  8. Czytam składy kosmetyków, ale jakąś wielką maniaczką też nie jestem. Interesuje mnie głównie to, jaką pozycję mają składniki aktywne w kremie. Jeśli kosmetyk zawiera 50 składników i wsród nich 2 aktywne składniki na szarym końcu, nie zawracam sobie nim głowy. Im składnik aktywny jest wyżej na liście, tym lepiej. Polecam strony:
  • www.codecheck.info Fantastyczna strona. Ściągamy bezpłatną aplikację na telefon i podczas zakupów skanujemy kod kreskowy. Po chwili dostajemy odpowiedź - jakie składniki kosmetyk zawiera i czy są bezpieczne. Jeśli produkt nam nie odpowiada, znajdziemy obok kosmetyki z lepszym składem. Strona dostępna w języku niemieckim.
  • www.cosdna.com Strona dostępna w języku angielskim
          9. Drogie czy tanie kosmetyki? Składniki aktywne jak i również samo podłoże kremu,      
          konsystencja, zapach produktu, badania naukowe, testy - to wszystko kosztuje. Krem za 20zł 
          nowoczesnym kremem przeciwzmarszczkowym raczej nie będzie, ale i też ten za 600zł nie 
          odmłodzi nas o 10 lat.  Osobiście uważam, że cena dobrego kremu przeciwzmarszczkowego 
          mieści się w przedziale cenowym od ok 60zł do 250-300zł. Wybór należy do nas:)



A czym Ty kierujesz się wybierając krem? Zgadzasz się lub nie z którymś z punktów?
Czekam na Wasze komentarze.

Udanej niedzieli, papapapa, do następnego:)

Kommentare:

  1. Z tych programów do czytania składów też korzystałam, ale na dzień dzisiejszy już bardzo rzadko. Ostatnio powiem nawet że moje kosmetyki są kupowane w przypływie emocji :P Praktycznie omijam kosmetyki z drogerii europejskich, stawiam na kosmetyki bardziej apteczne. W mojej kosmetyczce zawsze musi być coś do złuszczania, coś do nawilżania i przeciwzmarszczkowego. Też mam podobnie że w lato lekki żel, a zimą mocniejsze kremy ;-) Dużo punktów się zgadza ;-)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Ja od kiedy ograniczyłam ilośc kosmetyków i kupuje na bieżąco, częściej korzytam z tych programów.

      Löschen
  2. Też zwracam uwagę na to samo, ale oprócz tego dużą uwagę na zapach. Jeśli mi nie odpowiada, odstawiam. Na nic wtedy skład, opinie i obietnice producenta. Ja chcę też czerpać przyjemnosc z pielęgnacji, a nie patrzeć na kosmetyk z odrazą. :)

    AntwortenLöschen
  3. Podoba mi się również twoje podejście, pielęgnacja to ma być czysta przyjemność!!!

    Dla mnie osobiście zapachy aż tak ważne nie są, ale granice mam:)

    AntwortenLöschen
  4. W większości zwracam uwagę dokładnie na to samo - typ mojej cery, jej potrzeby w danym czasie, skład oraz moje dotychczasowe doświadczenie z innymi produktami. Jak coś sobie znajdę to czytam opinie. A jak zobaczę coś u kogoś, co mnie zainteresuje, to robię wszystko w odwrotnej kolejności, ale zawsze staram się nie omijać tych "kroków". Wyleczyłam się już z impulsywnych zakupów czytając jedynie górnolotne obietnice producenta ; )

    AntwortenLöschen
  5. Polecam do cery suchej ten krem https://eko-banka.pl/pl/p/Krem-z-liposomami/262 na moją skórę działa świetnie i jestem z niego bardzo zadowolona gorąco polecam :)

    AntwortenLöschen