Sonntag, 5. Juli 2015

Domowy warzywny burger - pycha!


Witajcie!
Odbiegam dzisiaj od głównego tematu i mam dla Was coś wyjątkowego :)
Przepis na domowego warzywnego burgera - zdrowy i do tego smakuje pysznie!

 Składniki dla 2 osób (1 burger na obiad, 2 na kolacje):
- 4 bułki na burgery
- 1 papryka
- 1 cebula
- 2 pomidory
- rukola
- mała puszka fasolki czerwonej
- groszek zielony ok 60g
- 2 marchewki
- 200g ziemniaków
- Ketchup Heinz
- bułka tarta
- sól, pieprz, papryka

Czas przygotowania ok 40 minut.




Ziemniaki i marchewkę ugotować, najlepiej tak jak makaron al dente, następnie blendujemy. Dodajemy groszek oraz dobrze odsączoną fasolkę czerwoną, mieszamy.
Ja niestety za bardzo rozgotowałam ziemniaki i musiałam dodać co całej masy bułki tartej.
Mokrymi dłońmi formujemy kotleciki, obtaczamy w bułce tartej i smażymy.


Następnie robimy sos. Cebulę podsmażam na łyżce masła, aż się zarumieni, po czym dodaję ketchup z firmy Hainz - żaden inny, ten jest najlepszy do burgerów!!! 


Jeszcze chwilę podsmażam i gotowe.



Bułki do burgerów podpiekam przed samym podaniem - 170 stopni ok 6-8 minut.


W pierwszej kolejności nakładam sos z ketchupu z podsmażoną cebulą.


Sporą ilość rukoli.


Kotlet warzywny. Na to pomidora i paprykę.
Mój maż dodatkowo życzy sobie jajko sadzone.
Górę bułki od spodu smaruję sosem.


Mniam, gotowe!!!





Smacznego:)

Kommentare:

  1. Ale smakowicie wygląda, sama chętnie bym go zjadła, nigdy nie jadłam warzywnych burgerów :)

    AntwortenLöschen
  2. Ja też się skuszę na ten przepis :)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Ciekawe co mezus powie, ze bez miesa. O dziwo moj byl zachwycony:)

      Löschen
  3. Antworten
    1. Koniecznie, smakuje i do tego wiadomo z czego zrobione.

      Löschen
  4. wygląda bardzo apetycznie :) różne próbowałam ale takiego połączenia z ziemniakiem jeszcze nie, nadrobię koniecznie :) takie placki z gotowanych ziemniaków to wręcz uwielbiam :))

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. A dodajesz cos jeszcze do takich plackow ziemniaczanych? Jakja ?

      Löschen