Montag, 11. April 2016

Karmiąca mama w Niemczech - laktator elektryczny.



Witajcie.
Dzisiaj mam wpis dla przyszłych mam, które mieszkają w Niemczech.
Dla mnie temat już nieaktualny, ale może którejś z was informacja się przyda :)


Karmienie piersią jest to najlepsze co możemy naszemu maleństwu oferować.
Niestety z różnych względów mogą pojawić się problemy.
Tak było ze mną. Waga jednego dziecka w trzeciej dobie spadła poniżej 10% i trzeba było podjąć decyzję co dalej, dokarmiać sztucznie czy ściągać?
Chęć karmienia była jednak bardzooo duża, nie chciałam poddawać się już na samym początku.
Moim wybawieniem okazał się laktator z firmy Madela, z którego miałam możliwość korzystać w szpitalu.
Gdy okazało się, że mleko jest i wszystko idzie bardzo sprawnie, dostałam od pielęgniarek namiary na przedstawicielkę firmy. Zadzwoniłam i następnego dnia pani pojawiła się u mnie w pokoju szpitalnym z całym sprzętem.


Dostałam taki sam laktator jak w szpitalu plus jednorazowe akcesoria.
Musiałam podpisać umowę na wynajęcie sprzętu plus opłacić kaucję 50€, która została mi zwrócona po odesłaniu laktatora do firmy.

W szpitalu dostałam receptę na laktator na miesiąc, kasa chorych pokrywa wszelkie koszta.
Opłaca nam laktator maksymalnie 6 miesięcy. Poźniej za każdy dzień kasują 3€.

Raz w miesiącu musiałam wysyłać receptę na laktator wystawioną przez lekarza ginekologa.
Trochę uciążliwe, ale coś za coś.
  • Bedąc jeszcze w szpitalu, przed ściągnięciem mleka raz dziennie dostawałam: zestaw sterylnych akcesoriów - kabelki/przewody do laktatora (do wyrzucenia po 24h) oraz butelki 125ml do jednorazowego użycia, które zamiast wyrzucać do kosza, myłam i zbierałam sobie. W domu wysterylizowalam i korzystałam z nich 3-4 miesiące. Po tym czasie kupiłam dopiero butelki:)
Przed 6 miesiącem sprzęt wypucowałam, zapakowałam -  w środku w walizce była gotowa naklejka z adresem zwrotnym, koszty wysyłki opłacone przez firmę - odesłałam. .
Łza poleciała ;-(


Telefon
Region Hamburg NORD - Süd: Borchardt Anneke Tel.0157/735 23 930
Hamburg: Margarete Kleinschmidt Tel. 0175/35 48 847
Potsdam-Berlin: Annette Huch Tel.0176/55 04 0211
Berlin: Cornelia Wolter Tel.0176/20 50 62 96

Miłego dnia!



Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen